Blog

Redakcja | 19 lipca, 2021 | 0 Komentarzy

Wpływ koronawirusa na rynek fotowoltaiki w Polsce

Pandemia koronawirusa wpłynęła na istnienie wielu przedsiębiorstw w naszym kraju. Niektóre z nich z powodu strat, zmuszone były do zakończenia swojej działalności. Wynikiem tego był nagły wzrost bezrobocia. Właściciele firm fotowoltaicznych za wszelką cenę starali się opanować sytuację związaną z pandemią. Postanowili zatem poczynić kroki, które miały na celu zaspokojenie zarówno klientów, jak i ich samych.

Sposoby zapobiegania kryzysu

W związku z pandemią, wielu przedsiębiorców rozpoczęło działania, dzięki którym ich firmom udało się przejść przez trudny czas. Tematem zainteresowali się analitycy Oferteo, którzy sprawdzili, jak trwająca pandemia wpłynęła na biznes przedsiębiorców zajmujących się fotowoltaiką. Okazało się, że duża część z nich zdecydowała się obniżyć ceny instalacji fotowoltaicznych, co było spowodowane znacznie mniejszym popytem. Niektórzy jednak postanowili zwiększyć ceny oferowanych przez siebie usług. Jest to wynik wzrostu kosztów własnych, jak również problemów związanych z dostępnością poszczególnych produktów. Niektórzy przedsiębiorcy podwyższyli swoje ceny z powodu wzrostu kosztów transportu. Można zatem powiedzieć, że mamy tutaj do czynienia z podziałem na firmy, które podwyższyły ceny swoich usług, jak i firmy, które zdecydowały się je nieco obniżyć.

Pewna część właścicieli dużych firm jest zdania, że to nie pandemia jest głównym powodem wzrostu, bądź spadku cen, a konkurencja, której obecnie jest coraz więcej na rynku fotowoltaicznym. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na rynku i zyskać zaufanie wśród nowych, jak i stałych klientów, muszą dbać o atrakcyjną cenę.

Sprzedaż online, czyli ratunek dla firm

Pandemia wpłynęła nie tylko na żywotność niektórych przedsiębiorstw oraz cen, ale również na tryb pracy i sposób docierania do klientów. W tym przypadku idealnie sprawdził się Internet. Wiadomo nie od dziś, że Internet stanowi pewnego rodzaju imperium, jeżeli chodzi o zasoby informacji, pozyskiwanie nowych klientów, czy też sprzedaż. Coraz więcej osób wykonuje zakupy online bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki mediom społecznościowym możemy również dotrzeć do większej grupy odbiorców, a co za tym idzie – zwiększyć dotychczasową sprzedaż w naszej firmie. Dlatego też właściciele firm fotowoltaicznych postanowili rozpocząć swoją działalność w Internecie. Umożliwiło im to nawiązanie kontaktu z klientami oraz poszerzenie swoich zasięgów. Podsumowując, Internet uratował sytuację wielu firm, a dodatkowo wpłynął korzystnie na ich rozwój.

Popyt na fotowoltaikę systematycznie wzrasta

Mimo przeciwności losu i zawirowaniom, jakie dotknęły nas wszystkich na przestrzeni ostatniego roku, popyt na fotowoltaikę stale rośnie. Społeczeństwo nie zniechęciło się do wprowadzenia ekologicznych rozwiązań do swojego domu, a wręcz przeciwnie. Coraz więcej osób postanawia stworzyć bezpieczną i energooszczędną przestrzeń dla siebie i swoich bliskich. Zapotrzebowanie na instalacje fotowoltaiczne wynika również z obecnego trybu pracy większości Polaków. Pracując zdalnie zużywamy o wiele więcej energii. Właściciele firm fotowoltaicznych mogą zatem odetchnąć z ulgą.

 

źródło: www.bomega.pl

Komentarze

Twój adres email nie będzie publikowany.